FAQ Użytkownicy Grupy Album Chat Download Szukaj



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana rozrządu w silnikach VAG 1.8 20V, 1.8 - 20V T
Autor Wiadomość
Krzychu 
ALLMASTER



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 2265
Skąd: Rawa Maz
Poziom: 38
HP: 130/4353
 3%
MP: 2078/2078
 100%
EXP: 117/153
 76%
Wysłany: 2012-05-03, 09:18   Wymiana rozrządu w silnikach VAG 1.8 20V, 1.8 - 20V T

Pasek rozrządu i zestawy PowerGrip® 5492XS stosowane są w silnikach: AEB, ADR, AFY, AJL, ANB, ARG, ARK, APT, APU, AVV. W związku z pojawiającymi się różnicami konstrukcyjnymi elementów metalowych współpracujących w układzie, należy zwrócić szczególną uwagę na wygląd montowanych części.

Historia
Początkowo silniki VAG 1,8 20V były wyposażone w pasek OE nr 058109119A/058109119D (5425XS - 152 zęby), rolkę napinającą 058109243B i kompensator termiczny (1) 058109479 (stary system).

Po wystąpieniu kłopotów z wytrzymałością podjęto decyzję o przeprojektowaniu systemu i zastosowaniu paska OE nr 058109119B/058109119C (5492XS - 153 zęby) z kompensatorem hydraulicznym (2) 058109479B i nową rolką napinającą 058109243E (nowy system - rys.1).
Wraz z małą rolką pośrednią, powyższe elementy tworzą zestaw K025492XS stosowany w 95% przypadków.

Nowość
W celu dostarczenia rozwiązania dla pozostałych 5% przypadków i zapewnienia wyższego poziomu usług dla Klientów, podjęto decyzję o rozszerzeniu oferty o nowy zestaw. Zawartość tego zestawu wygląda podobnie jak K025492XS, jednak w rzeczywistości różni się od niego. Elementem różniącym oba zestawy jest rolka napinająca. Dalsze wyjaśnienia przedstawiono poniżej.

Uwaga: Stary system nie jest już dostępny jako oryginalna część zamienna (OE). W przypadku konieczności wymiany paska rozrządu zaleca się wymianę systemu na nowy (rys.1). Aby uniknąć uszkodzenia silnika prosimy upewnić się, że elementy starego i nowego zestawu nie zostały zamienione.




(1) Wykorzystuje element woskowy do kompensacji różnej rozszerzalności cieplnej silnika i paska
(2) Jako płyn amortyzujący wykorzystuje olej

CAMSHT = WAŁEK ROZRZĄDU
TENS (A) = NAPINACZ (A)
HYDR ACT (B) = KOMPENSATOR HYDRAULICZNY (B)
IDLER (C) = ROLKA POŚREDNIA
AUXSHT = WAŁEK NAPĘDOWY URZĄDZEŃ POMOCNICZYCH
CRANSHT = WAŁ KORBOWY


Różnice pomiędzy rolkami napinającymi

Należy zwrócić uwagę, że występuje niewielka, lecz bardzo ważna różnica wizualna pomiędzy dwoma rolkami napinającymi!

Na pierwszy rzut oka rolka napinająca 058109243D (rys. 3) wykorzystywana w zestawie K03/K045492XS i rolka 058109243E (rys. 2) z zestawu K01/K025492XS są identyczne. Różnica pomiędzy nimi to grubość podkładki umieszczonej z tyłu rolki napinającej. Określa ona odległość od silnika.

_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Creative Commons License Twilight Theme by joli