FAQ Użytkownicy Grupy Album Chat Download Szukaj



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
DIAGNOSTYKA CZUJNIKA HALLA G40 - Camshaft Position Sensor:
Autor Wiadomość
Krzychu 
ALLMASTER



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 2265
Skąd: Rawa Maz
Poziom: 38
HP: 130/4353
 3%
MP: 2078/2078
 100%
EXP: 117/153
 76%
Wysłany: 2012-04-07, 15:35   DIAGNOSTYKA CZUJNIKA HALLA G40 - Camshaft Position Sensor:

Często występujący błąd:
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-10 - - - Intermittent

Potrzebne narzędzia specjalne, przyrządy kontrolno-pomiarowe i materiały pomocnicze Przyłącze pomiarowe VAG 1598/31, Multimetr cyfrowy, schemat elektryczny
- Napięcie akumulatora musi wynosić minimum 11,5 V.

Czujnik Halla (G40) Bosch 058 905 161B

9 – 3-biegunowa wtyczka połączeniowa, styki czujnika i wtyczki połączeniowej są pozłacane.
10– wspornik czujnika Halla
11 – czujnik Halla G40)
12 – koło zębate wałka rozrządu z osłoną czujnika Halla.
13 – moment dokręcenia 10N m
14 – moment dokręcenia 100 Nm (w celu poluzowania i dokręcenia zastosować przyrząd 3415).


Sprawdzanie czujnika Halla - Opis czynności:

Czujnik pokazuje błąd jeśli:
- źle założymy pasek rozrządu (wystrczy jeden ząbek różnicy)
- źle założymy łańcuch rozrządu
- uszkodzony czujnik lub źle przykręcony do obudowy (również jeśli zanieczyszczony)
Najlepiej podmienić na chwilę czujnik na próbę aby sprawdzić czy występuje błąd czujnika (dobry sposób na pewność), (zwarcie do plusa - może wskazywać na uszkodzony czujnik??)

- wyciągnąć 3-krotną wtyczkę z czujnika Halla
podłączyć multimetr cyfrowy nastawiony na pomiar napięcia do styku 1 (plus) i 3 (masa) we wtyczce czujnika Halla;
– włączyć zapłon.
Wymagana wartość: 4,0 do 6,0 V (minimum 4,5 V)
– wyłączyć zapłon.

Jeżeli nie występuje żadne napięcie:
– podłączyć przyłącze pomiarowe V.A.G 1598/31 do wiązki przewodów komputera sterującego pracą silnika. Komputer sterujący nie może być w tym czasie podłączony.

- sprawdzić według schematu elektrycznego ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym a wtyczką:
styk 1 + gniazdo 98, (89 w niektórych modelach*)
styk 2 + gniazdo 86, (105 w niektórych modelach*)
styk 3 + gniazdo 108, (111 w niektórych modelach*)
Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω
- dodatkowo sprawdzić, czy nie występuje zwarcie między przewodami.

Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach, a istniało napięcie między końcówkami styków 1+3:
- wymienić na nowy czujnik Halla G40
- odczytać pamięć usterek, usunąć w razie potrzeby istniejące usterki skasować następnie
pamięć usterek,
- odczytać kody gotowości, Jeżeli pamięć usterek została skasowana lub odłączono
stałe połączenie z potencjałem plus od komputera sterującego pracą silnika, musi zostać na nowo wywołany kod gotowości,

Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach, a nie istniało napięcie między końcówkami styków 1+3:
- wymienić na nowy komputer sterujący pracą silnika.

Sprawdenie prawidłowego założenia paska rozrządu na kołach pasowych
- zdjąć osłonę górną rozrządu (jest na zatrzaskach)
- włączyć 4 bieg i lekko podpychać auto aby znak na kole pasowym Wału zgrał się ze znakiem na pokrywie (zgraj to dokładnie co do mm)
- następnie sprawdź czy pokrył sięznak na kole zamochowym (znak widać w takim otworku koło sprzęgła)
- następnie na kole zębarym rozrządu musi pokryć się koło z deklem górnym.

rozrzd2jv3.jpg
Plik ściągnięto 182 raz(y) 287,89 KB

dsc00135iq9.jpg
Plik ściągnięto 188 raz(y) 171,44 KB

img4003vk4.jpg
Plik ściągnięto 200 raz(y) 50,21 KB

img4003anl0.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 60,29 KB

img3886nr0.jpg
Plik ściągnięto 129 raz(y) 52,62 KB

img3798mb3.jpg
Plik ściągnięto 140 raz(y) 56,42 KB

czujnikhallag408du.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 46,44 KB

_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Creative Commons License Twilight Theme by joli