FAQ Użytkownicy Grupy Album Chat Download Szukaj



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
DIAGNOSTYKA CZUJNIKA TEMPERATURY PŁYNU CHŁODZĄCEGO SILNIK
Autor Wiadomość
Krzychu 
ALLMASTER



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 2265
Skąd: Rawa Maz
Poziom: 38
HP: 130/4353
 3%
MP: 2078/2078
 100%
EXP: 117/153
 76%
Wysłany: 2012-04-07, 16:57   DIAGNOSTYKA CZUJNIKA TEMPERATURY PŁYNU CHŁODZĄCEGO SILNIK

Czujniki/Sensory G2 i G62 są zamontowane w jednej zespolonej nie robieralnej obudowie
ECT - Engine Coolant Temperature. Róznica polega na konstrukcji wtyczki elektrycznej która dla czujnika nazywanego wcześniej G2 i G62 jest: kwadratowa (1996-2000), natomiast po roku (2000-2004) jest prostokątna (zaokrąglona z jednego boku).

Diagnostyka VAG rozpoznaje błędy (zwarcia) instalacji elektrycznej.
Dla dokładniejszej analizy usterek pokazuje dokładnie na którym obwodzie powstała awaria, czy w obwodzie G2 czy w G62. Od tego czasu ludzie nazywają ten czujnik i tak i tak. Również na schematach najpierw oznaczano czujnik jako G2 a później jako G62.


Diagnostyka - Błędy VAG dotyczące temperatury czujnika (G2 i G62) [b]

00522 - Czujnik temperatury chłodziwa silnika G62
01039* - Coolant Temperature Sensor (G2)
Czujnik G2 wskaźnika temperatury płynu chłodzącego silnik
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
Czujnik G62 wskaźnika temperatury płynu chłodzącego silnik
16509 System chłodzenia – temp. za niska do rozpoczęcia procesu – G62
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
Obwód temperatury chłodziwa silnika - czujnik (G62) brak sygnału lub zwarcie z potencjałem plus - Okresowo /Sporadycznie "od czasu do czasu"

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
– przerwa lub zwarcie z masą
– przerwa lub zwarcie z plusem
– zwarcie w instalacji pomiędzy czujnikiem G2 a zestawem wskaźników;
– uszkodzony czujnik G2 wskaźnika temperatury płynu chłodzącego.

* Usterka „Przerwa lub zwarcie z potencjałem plus” zostanie zarejestrowana dopiero wtedy, gdy silnik pracował przez około 30 minut a usterka została rozpoznana.


Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego lub połączenie przewodów do komputera sterującego pracą silnika. Sprawdzić miernikiem czujnik temperatury płynu chłodzącego lub obwód do komputera sterującego.

UWAGA!!: Gdy tylko w pamięci usterek znajdzie się usterka, która dotyczy czujnika G62 temperatury zasysanego powietrza, komputer sterujący pracą silnika przy uruchomieniu silnika zastosuje temperaturę zasysanego powietrza jako wartość zastępczą (temperatura uruchomienia silnika – wartość zastępcza). Następnie temperatura wzrośnie według przebiegu modelowego zapisanego w komputerze sterującym pracą silnika. Dla silnika rozgrzanego do temperatury pracy, po określonym czasie zostaje wskazana stała wartość zastępcza. Stała wartość zastępcza jest ponownie zależna od temperatury zasysanego powietrza. Silnik wtedy pali więcej paliwa - ponieważ komputer podaje większe dawki paliwa na wtryski.




[b]Demontaż wyjęcie czujnika temperatury silnika G62

Wyciągnąć zawleczkę płaską i wyjąć do góry czujnik odłączyć kostkę.

Do modelu 3B i 3BG montowane były modele czujników (zielony i czarny są zamienne):
059 919 501A (zielony 4-pinowy)
078 919 501B (niebieski 4-pinowy)
078 919 501C (czarny 4-pinowy)
Dostępne są w: IC, ASO, Allegro

Czujnik pomiaru temperatury płynu chłodzącego silnik w silnikach 4-cylindrowych znajdują się z tyłu głowicy silnika dla następujących typów silników: ADP, ADR, AEB, AHL, AHU, AHH oraz AFN, APT...

Czujnik pomiaru temperatury płynu chłodzącego w silnikach 6-cylindrowych jest zamontowany również z tyłu, na prawej głowicy silnika dla następujących typów silników: ACK, AHA oraz ALG.

Czujniki pomiaru temperatury płynu chłodzącego w silnikach 5-cylindrowych znajdują się we wsporniku przyłączeniowym rurowych przewodów płynu chłodzącego, znajdującym się po lewej stronie głowicy silnika. Czujnik pomiaru temperatury płynu chłodzącego posiada niebieską obudowę i jest 4-stykowy. Dotyczy to następującego typu silnika: 1 AGZ.


Sprawdzenie obwodów czujnika temperatury płynu chłodzącego (G2 i G62)


Wyjąć 4 -krotną wtyczkę 1 z czujnika 2 temperatury płynu chłodzącego;
- sprawdzić według schematu elektrycznego ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym, a 4-krotna wtyczką:
- styk 1 + gniazdo 93,
- styk 3 + gniazdo 108.
Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω

sprawdzić według schematu elektrycznego, czy nie występuje zwarcie przewodu między przyłączem pomiarowym i 4-krotną wtyczką, styk 1 a przewodem, styk 3, jak również z masą samochodu:
- styk 1 + gniazdo 108,
- styk 1 + masa samochodu.
Wymagana wartość: ∞ Ω
– sprawdzić dodatkowo, czy obydwa przewody nie mają zwarcia do potencjału plus akumulatora.
Jeżeli nie zostanie stwierdzona żadna usterka w przewodach:
Przeprowadzić pomiar rezystancji czujnika G62 temperatury płynu chłodzącego, styk 1 (masa) i 3 (sygnał).


- zakres A: wskazuje wartości rezystancji dla zakresów temperatur 0 do 50°C,
- zakres B: wartości dla zakresów temperatur 50 do 100°C.

Przykłady odczytywania wartości:
- 30°C znajduje się w zakresie A i odpowiada wartości rezystancji od 1,5 do 2,0 kΩ.
- 80°C znajduje się w zakresie B i odpowiada wartości rezystancji od 275 do 375 Ω.
Jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość:
– wymienić na nowy czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego.
Jeżeli nie stwierdzono w przewodach żadnej usterki i są prawidłowe wartości rezystancji:
– wymienić na nowy komputer sterujący pracą silnika.

czujniktempsilnika9tm.jpg
Plik ściągnięto 4518 raz(y) 27,77 KB

wtyczkaczujnikatempsilnika8mr.jpg
Plik ściągnięto 4518 raz(y) 50,59 KB

wykresczujnikatempertaury2ck.jpg
Plik ściągnięto 117 raz(y) 70,65 KB

czujniktempsilnika1yw2.jpg
Plik ściągnięto 114 raz(y) 57,53 KB

img3877kd0.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 63,01 KB

czujniktemperaturyg2ig6wg1.jpg
Plik ściągnięto 357 raz(y) 208,63 KB

czujnikitablicyzegarw2pr7.jpg
Plik ściągnięto 386 raz(y) 185,68 KB

_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Creative Commons License Twilight Theme by joli