FAQ Użytkownicy Grupy Album Chat Download Szukaj



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana górnego sworznia wachacza
Autor Wiadomość
Krzychu 
ALLMASTER



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 2265
Skąd: Rawa Maz
Poziom: 38
HP: 130/4353
 3%
MP: 2078/2078
 100%
EXP: 117/153
 76%
Wysłany: 2009-05-26, 07:11   Wymiana górnego sworznia wachacza

Wymiana górnego sworznia zwrotnicy, to prosta i bezproblemowa naprawa zajmująca nie więcej niż 30 min. Należy zaopatrzyć się we właściwy sworzeń. Podnieść przód i zdjąć koło . Odbezpieczyć nakrętkę sworznia, puknąć w niego z boku młotkiem - wyskoczy sam do góry. Odkręcić dwie nakrętki od strony komory silnika i po opadnięciu w dół ramiona wahacza górnego ,dużym wkrętakiem oddzielić blachę ustalającą i zdjąć ją z wahacza.Wyjąć cały wahacz i po zdjęciu zabezpieczenia wybijakiem wybić stary sworzeń z osadzenia w wahaczu. Oczyścić otwór i wbić nowy sworzeń (oznaczenia wskazują kierunki wychylania sworznia) Zmontować w odwrotnej kolejności. Nie trzeba używać do tej czynności żadnych pras ani rozgrzewać wahacza.



1. Tak to wyglada przed. Podnosimy auto i zdejmujemy koło.
2. Zdejmujemy zawleczke i odkrecamy śrube.
3. Odkrecamy dwie sruby trzymajace wahacz. Śruby są wewnatrz komory silnika.
4. Odkrecamy dwie śruby na wahaczu jako ze wahacz to czesc zamknieta dookola amora. Moze da sie zdjac wahacz bez rozkrecania go ale mi sie nie udało.
5. Odpowiednio wczesnie warto potraktować sworzen jakims odrdzewiaczem lub czymś innym do odblokowywania zapieczonych czesci.
6. Zdejmujemy zawleczke która zapobiega wysunięciu sie sworznia. Ja dodatkowo sciagnalem ta gume ale nie wiem czy trzeba.
7. Odkręcamy imadło tak żeby wahacz opierał sie o łapy imadla ale łeb sworznia miał gdzie wyjść. Walimy w śrubę młotkiem. O dziwo wychodzi całkiem ładnie. Warto postukać wiecej ale słabiej niz pieprznąć i pogiąć wahacz.
8. Czyścimy gniazdo sworznia drobnym papierem sciernym, smarujemy smarem albo innym poślizgiem i wkładamy nowy po uprzednim zdjeciu zawleczki i gumy osłaniajacej. Zwracam uwage na koniecznosc zachowania ostroznosci zeby piasek nie dostal sie do smaru
9. Teraz wciskamy nowy sworzeń. Ja delikatnie, wiele razy stukalem na brzegach łba sworznia zeby równomiernie wchodził. Lepszym rozwiązaniem jest rura której srednica jest troche mniejsza niz sworznia w najszerszym miejscu i walac w rure sworzeń wchodzi

10.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 72,74 KB

9.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 48,2 KB

8.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 80,82 KB

7.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 41,59 KB

6.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 56,19 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 52,48 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 34,13 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 53,7 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 49,9 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 52,17 KB

_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Creative Commons License Twilight Theme by joli