FAQ Użytkownicy Grupy Album Chat Download Szukaj



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana paska rozrządu Rover 416Si
Autor Wiadomość
Krzychu 
ALLMASTER



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 2265
Skąd: Rawa Maz
Poziom: 38
HP: 130/4353
 3%
MP: 2078/2078
 100%
EXP: 117/153
 76%
Wysłany: 2009-01-16, 11:29   Wymiana paska rozrządu Rover 416Si

Opis z forum Rovera

Kilka słów prologu – nie jestem mechanikiem więc mogę coś nakręcić, kolega sąsiad z którym robiłem ten remont naprawiał auta przez 7 lat tak więc bardziej słuchałem to co on tłumaczył.

Zacznijmy od przedstawienia głównego bohatera.
Poniżej mój ROVER 416 Si. Wersja 111 KM silnik serii K 16 valve DOHC. Rocznik auta 1996.




Dalej idąc tak wygląda silniczek po podniesieniu maski.



No i obudowa rozrządu.



Mamy zająć się rozrządem, a więc stojąc przodem do auta - lewą stroną silnika (na zdjęciu kolor czerwony – obudowa rozrządu). Do tej pory było proste .

Może na rozpoczęcie parę spostrzeżeń:
• rozbieranie rozrządu nie jest może skomplikowane technicznie raczej bardziej należy zwracać uwagę na jakość tzn. pośpiech niewskazany, do tego bardzo ważna precyzja.
• jeżeli chodzi o czas to zajęło nam to całą sobotę ( od 9 do 18), ale oprócz tych części wymieniłem od razu płyn chłodzący z całego układu i olej oraz filtry – do tego były oczywiście chwile na papieroska (sąsiad pali ) obiadek, itp.

ETAP PIERWSZY – zakup części.

Pompa wody VKPC 87401 – cena 105,67 zł
Pasek rozrządu BOSCH 1987949442-PB9442 (1144 mm, szer. 23, 143 zęby) – cena 91,24 zł
Rolka napinająca z napinaczem ręcznym R5310075-531-007510 – cena 115,09 zł
Uszczelniacz wałka rozrządu LUC100290 (czarny) – mój to zamiennik niemiecki firmy ELRING – cena 11,10 zł – oczywiście kupujemy dwie sztuki.
Uszczelniacz wału korbowego – LQX100040 – zamiennik 42,09.

ETAP DRUGI – wymiana.