1. Sciagamy kolo i mamy zacisk
Caly zacisk hamulcowy pomalowany jest u mnie na zolto wiec ladnie go widac
Co bedzie potrzebne?
klucz 12, najlepiej nasadka
odrdzewiacz
wkretak plaski (najlepiej dwa, jeden dosc spory)
stos szmatek i odtluszczacz (aceton lub benzyna ekstrakcyjna)
kawalki drewienek (kostki, w sumie aby mozna bylo zlozyc z nich cos grubosci ok 6cm)
lub "wciskacz" tloczkow hamulcowych
latarka lub lampa (opcjonalnie)
. Pryskamy dolna srube odrdzewiaczem, mozna tez opryskac oslone gumowa
Po odczekaniu chwili odkrecamy ta wlasnie srube kluczem 12
UWAGA!! Polecam ustawienie klucza w ten sposob aby przykladac sile w dol, w strone ziemi, wtedy auto nie pojedzie nam do przodu i nie spadnie.
3. Podnosimy zacisk do gory (nie pchac go w strone samochodu tylko do gory)
Strzalka niebieska - zacisk z tloczkiem
Strzalka zielona - drewienka lub inne podobne rzeczy, napchane aby tloczek nie wyszedl sam
Strzalki czerwone - wskazuja na klocki hamulcowe
Probojemy wyciagnac klocki do siebie i do auta (odpowiednio), jezeli nie idzie mozna delikatnie puknac w nie mlotkiem lub miedzy tarcza a klockiem wlozyc wkretak tak jak ponizej:
Niebieski obrys - klocek
Czerwony obrys - tarcza hamulcowa
Zielona obszar - tutaj wkladamy wkretak plaski
4. Elementy, ktore powinny zostac wyjete
1 - blacha ochronna klocka zewnetrznego (nalezy ja wyczyscic i nalozyc na nowy)
2 - klocek hamulcowy wewnetrzny z wygieta blaszka (sygnalizatorem zuzycia klocka)
3 - klocek hamulcowy zewnetrzny
4 - blaszka prowadzaca gorna ze sprezyna (nalezy nasmarowac wnetrze blaszki)
5 - blaszka prowadzaca dolna (nalezy nasmarowac wnetrze blaszki)
4. Elementy, ktore powinny zostac wyjete
1 - blacha ochronna klocka zewnetrznego (nalezy ja wyczyscic i nalozyc na nowy)
2 - klocek hamulcowy wewnetrzny z wygieta blaszka (sygnalizatorem zuzycia klocka)
3 - klocek hamulcowy zewnetrzny
4 - blaszka prowadzaca gorna ze sprezyna (nalezy nasmarowac wnetrze blaszki)
5 - blaszka prowadzaca dolna (nalezy nasmarowac wnetrze blaszki)
5. Czyszczenie
Szmatką (zielone) - można uprzednio uzyć odrdzewiacza - smarowidla - penetratora ale nie za duzo i czyscimy elementy szmatka:
gumki ochronne prowadnic zacisku
gume uszczelniajaca tloczek, mozna wtedy wyjac na chwile drewienka i tez popryskac do okola tloczek i gumki
Wkretakiem lub mala szczotka druciana (niebieskie) - zdrapujemy nagar i brud z miejsca mocowania blaszek
Po wyczyszczeniu warto wydmuchac calosc.
Odtluszczamy (czerwone) tarcze hamulcowa z obu stron scierajac szmatka w jednym kierunku
6. Kontrola wnetrza tarczy
Warto wewnetrzna czesc strony wewnetrznej tarczy obpukac wkretakiem plaskim aby odkruszyc szczatki klockow hamulcowych i zbity brud (objawem tego jest wyrazne wyzlobienie klocka wewnetrznego po jego wewnetrznej stronie pracy).
Podobny zabieg warto wykonac na krawedzi tarczy (tam gdzie sa otwory wentylacji). Tez warto np pilnikiem to co odchodzi wyrzucic i wydmuchac wnetrze tarczy.
DEMONTAZ ZACISKU:
Dwie sruby na klucz 17 znajduja sie nieco glebiej, gorna widac dosc dobrze - sa one bardzo mocno docisniete, trzymaja caly zacisk.
Do zdjecia zacisku nie trzeba wyciagac z gornej prowadnicy czesci zacisku pracujacej, wystarczy wyjac klocki.
1. Sciagamy kolo i mamy zacisk
Caly zacisk hamulcowy pomalowany jest u mnie na zolto wiec ladnie go widac
Co bedzie potrzebne?
klucz 12, najlepiej nasadka
odrdzewiacz
wkretak plaski (najlepiej dwa, jeden dosc spory)
stos szmatek i odtluszczacz (aceton lub benzyna ekstrakcyjna)
kawalki drewienek (kostki, w sumie aby mozna bylo zlozyc z nich cos grubosci ok 6cm)
lub "wciskacz" tloczkow hamulcowych
latarka lub lampa (opcjonalnie)
2. Pryskamy dolna srube odrdzewiaczem, mozna tez opryskac oslone gumowa
Po odczekaniu chwili odkrecamy ta wlasnie srube kluczem 12
UWAGA!! Polecam ustawienie klucza w ten sposob aby przykladac sile w dol, w strone ziemi, wtedy auto nie pojedzie nam do przodu i nie spadnie.
3. Podnosimy zacisk do gory (nie pchac go w strone samochodu tylko do gory)
Strzalka niebieska - zacisk z tloczkiem
Strzalka zielona - drewienka lub inne podobne rzeczy, napchane aby tloczek nie wyszedl sam
Strzalki czerwone - wskazuja na klocki hamulcowe
Probojemy wyciagnac klocki do siebie i do auta (odpowiednio), jezeli nie idzie mozna delikatnie puknac w nie mlotkiem lub miedzy tarcza a klockiem wlozyc wkretak tak jak ponizej:
Niebieski obrys - klocek
Czerwony obrys - tarcza hamulcowa
Zielona obszar - tutaj wkladamy wkretak plaski
4. Elementy, ktore powinny zostac wyjete
1 - blacha ochronna klocka zewnetrznego (nalezy ja wyczyscic i nalozyc na nowy)
2 - klocek hamulcowy wewnetrzny z wygieta blaszka (sygnalizatorem zuzycia klocka)
3 - klocek hamulcowy zewnetrzny
4 - blaszka prowadzaca gorna ze sprezyna (nalezy nasmarowac wnetrze blaszki)
5 - blaszka prowadzaca dolna (nalezy nasmarowac wnetrze blaszki)
5. Czyszczenie
Szmatką (zielone) - można uprzednio uzyć odrdzewiacza - smarowidla - penetratora ale nie za duzo i czyscimy elementy szmatka:
gumki ochronne prowadnic zacisku
gume uszczelniajaca tloczek, mozna wtedy wyjac na chwile drewienka i tez popryskac do okola tloczek i gumki
Wkretakiem lub mala szczotka druciana (niebieskie) - zdrapujemy nagar i brud z miejsca mocowania blaszek
Po wyczyszczeniu warto wydmuchac calosc.
Odtluszczamy (czerwone) tarcze hamulcowa z obu stron scierajac szmatka w jednym kierunku
6. Kontrola wnetrza tarczy
Warto wewnetrzna czesc strony wewnetrznej tarczy obpukac wkretakiem plaskim aby odkruszyc szczatki klockow hamulcowych i zbity brud (objawem tego jest wyrazne wyzlobienie klocka wewnetrznego po jego wewnetrznej stronie pracy).
Podobny zabieg warto wykonac na krawedzi tarczy (tam gdzie sa otwory wentylacji). Tez warto np pilnikiem to co odchodzi wyrzucic i wydmuchac wnetrze tarczy.
DEMONTAZ ZACISKU:
Dwie sruby na klucz 17 znajduja sie nieco glebiej, gorna widac dosc dobrze - sa one bardzo mocno docisniete, trzymaja caly zacisk.
Do zdjecia zacisku nie trzeba wyciagac z gornej prowadnicy czesci zacisku pracujacej, wystarczy wyjac klocki.
7. Wkladamy klocki i wciskamy tloczek
Wkladamy blaszki na swoje miejsca
Wciskamy klocki zaczynajac od dolu a nastepnie gora i dopchniecie kazdego do tarczy (klocek zewnetrzny z zawinieta blaszka (ogranicznikiem)
Zakladamy blache na klocek (mozna to zrobic przed wlozeniem klocka zewnetrznego
Wkladamy wkretaki plaskie tak jak pokazuje linia zielona i za pomoca "dzwigni" wpuchamy tloczek do oporu - krawedz tloczka zrowna sie z jego guma
Probojemy zalozyc na dol zacisk - po lekkim nalozeniu pchnac w strone auta zeby nie poniszczyc gumy tloczka, jezeli nie wchodzi ponownie wciskac tloczek za pomoca drewienek
Jezeli tloczek minal juz klocki to tam gdzie jest dolna sruba (na klucz 12) trzeba tak ustawic tuleje aby zacisk wszedl do konca do oporu
Wkrecamy srube 12 bardzo mocno dociagajac - rowniez w strone ziemi a nie w bok, zeby samochod nie spadl z podnosnika
8. Sprawdzamy czy tarcza obracajac sie nie ociera o zadne elementy (jedynie o klocki moze szurac)
Upewniamy sie czy wszystko jest dobrze zlozone, czy w okolicach przewodow nie ma wyciekow i czy z odpowietrznika pod gumowa oslonka nie cieknie plyn.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum