FAQ Użytkownicy Grupy Album Chat Download Szukaj



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Regeneracja pompy wspomagania ZF
Autor Wiadomość
Krzychu 
ALLMASTER



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 2265
Skąd: Rawa Maz
Poziom: 38
HP: 130/4353
 3%
MP: 2078/2078
 100%
EXP: 117/153
 76%
Wysłany: 2012-04-26, 15:17   Regeneracja pompy wspomagania ZF

No to zaczynamy

POMPA ZF

N.ZF 7692 955 133.2
VAG 4B0 145 155T


Mając pompę na stole musimy ściągnąć z osi pompy flanszę koła pasowego. Można to zrobić ściągaczem trójszczękowym ale uwaga- solidnym. Flansza jest mocowana na osi na dosyć duży wcisk. Przed ściągnięciem flanszy koniecznie zaznaczyć miejsce dokąd wchodzi ona na wałek lub pomierzyć . Po ściągnięciu flanszy mamy dostęp do łożyska i teraz co dalej ? Ośka pompy i łożysko wkładane jest w korpus od strony koła pasowego. I w tym miejscu mamy problem ponieważ łożysko zabezpieczone jest w korpusie uwaga - przez zaprasowanie (pompa nierozbieralna). Ale na to też znajdzie się sposób. Wystarczy spiłować wystające zaprasowanie do równi z łożyskiem. Przy wyciskaniu łożyska pozostała część zaprasowania nie jest gruba i zostaje w łatwy sposób ścięta przez wypychane łożysko. Kiedy mamy spiłowane zaprasowanie rozkręcamy pompę i rozpoławiamy. Przy rozpoławianiu można się postarać wyjąć ośke tak żeby rotor i kierownica oleju została na tylnej części korpusu.

UWAGA w tylnej części korpusu jest łożysko wałeczkowe ośki po wyjęciu z niego ośki proszę zachować ostrożność aby wałeczki nie rozsypały się bo będzie trochę zabawy z układaniem ich.

Łożysko to zostawiamy w spokoju gdyż prawdopodobieństwo jego uszkodzenia jest minimalne, (trudno dostępne) ale spojżeć nie zaszkodzi.

W następnej kolejności wyciskamy łożysko wraz z oską z korpusu pompy do tego celu użyłem ściągacza trójszczękowego ale w zupełności dwuramienny wystarczy i myślę ze powinno być wygodniej. Przy wyciskaniu łożysko wychodząc ścina pozostałą część zaprasowania. Po wyjęciu ośki z łożyskiem wyciągamy zimmering uszczelniający i mamy pompę rozebraną.

Dane części:

Łożysko - 6303DU NSK - oryginalne
Simmering - ZF 0770 080 465 19x32x7 - oryginalny
Oring - 60x2,5

Części jakie zastosowałem:

Łożysko - 6303.2RSR.C3 FAG
Simmering - 15020025/COR 19X32X7 CIŚNIENIOWY CORTECO
Oring - 60x2,5

cdn.

13.jpg
Plik ściągnięto 74 raz(y) 154,46 KB

14.jpg
Plik ściągnięto 67 raz(y) 152,8 KB

15.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 117,3 KB

16.jpg
Plik ściągnięto 70 raz(y) 150,66 KB

17.jpg
Plik ściągnięto 102 raz(y) 121,92 KB

18.jpg
Plik ściągnięto 105 raz(y) 140,86 KB

19.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 129,88 KB

20.jpg
Plik ściągnięto 70 raz(y) 129,34 KB

21.jpg
Plik ściągnięto 76 raz(y) 141,95 KB

22.jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 116,96 KB

23.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 123,4 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 139,33 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 89 raz(y) 115,93 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 88 raz(y) 133,14 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 91 raz(y) 138,15 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 70 raz(y) 136,34 KB

6.jpg
Plik ściągnięto 79 raz(y) 113,06 KB

7.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 129,36 KB

8.jpg
Plik ściągnięto 74 raz(y) 109,66 KB

10.jpg
Plik ściągnięto 104 raz(y) 120,12 KB

11.jpg
Plik ściągnięto 107 raz(y) 130,69 KB

12.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 123,57 KB

9.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 120,06 KB

_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Creative Commons License Twilight Theme by joli