Mając pompę na stole musimy ściągnąć z osi pompy flanszę koła pasowego. Można to zrobić ściągaczem trójszczękowym ale uwaga- solidnym. Flansza jest mocowana na osi na dosyć duży wcisk. Przed ściągnięciem flanszy koniecznie zaznaczyć miejsce dokąd wchodzi ona na wałek lub pomierzyć . Po ściągnięciu flanszy mamy dostęp do łożyska i teraz co dalej ? Ośka pompy i łożysko wkładane jest w korpus od strony koła pasowego. I w tym miejscu mamy problem ponieważ łożysko zabezpieczone jest w korpusie uwaga - przez zaprasowanie (pompa nierozbieralna). Ale na to też znajdzie się sposób. Wystarczy spiłować wystające zaprasowanie do równi z łożyskiem. Przy wyciskaniu łożyska pozostała część zaprasowania nie jest gruba i zostaje w łatwy sposób ścięta przez wypychane łożysko. Kiedy mamy spiłowane zaprasowanie rozkręcamy pompę i rozpoławiamy. Przy rozpoławianiu można się postarać wyjąć ośke tak żeby rotor i kierownica oleju została na tylnej części korpusu.
UWAGA w tylnej części korpusu jest łożysko wałeczkowe ośki po wyjęciu z niego ośki proszę zachować ostrożność aby wałeczki nie rozsypały się bo będzie trochę zabawy z układaniem ich.
Łożysko to zostawiamy w spokoju gdyż prawdopodobieństwo jego uszkodzenia jest minimalne, (trudno dostępne) ale spojżeć nie zaszkodzi.
W następnej kolejności wyciskamy łożysko wraz z oską z korpusu pompy do tego celu użyłem ściągacza trójszczękowego ale w zupełności dwuramienny wystarczy i myślę ze powinno być wygodniej. Przy wyciskaniu łożysko wychodząc ścina pozostałą część zaprasowania. Po wyjęciu ośki z łożyskiem wyciągamy zimmering uszczelniający i mamy pompę rozebraną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum