Często występujący błąd:
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-10 - - - Intermittent
Potrzebne narzędzia specjalne, przyrządy kontrolno-pomiarowe i materiały pomocnicze Przyłącze pomiarowe VAG 1598/31, Multimetr cyfrowy, schemat elektryczny
- Napięcie akumulatora musi wynosić minimum 11,5 V.
Czujnik Halla (G40) Bosch 058 905 161B
9 – 3-biegunowa wtyczka połączeniowa, styki czujnika i wtyczki połączeniowej są pozłacane.
10– wspornik czujnika Halla
11 – czujnik Halla G40)
12 – koło zębate wałka rozrządu z osłoną czujnika Halla.
13 – moment dokręcenia 10N m
14 – moment dokręcenia 100 Nm (w celu poluzowania i dokręcenia zastosować przyrząd 3415).
Sprawdzanie czujnika Halla - Opis czynności:
Czujnik pokazuje błąd jeśli:
- źle założymy pasek rozrządu (wystrczy jeden ząbek różnicy)
- źle założymy łańcuch rozrządu
- uszkodzony czujnik lub źle przykręcony do obudowy (również jeśli zanieczyszczony)
Najlepiej podmienić na chwilę czujnik na próbę aby sprawdzić czy występuje błąd czujnika (dobry sposób na pewność), (zwarcie do plusa - może wskazywać na uszkodzony czujnik??)
- wyciągnąć 3-krotną wtyczkę z czujnika Halla
podłączyć multimetr cyfrowy nastawiony na pomiar napięcia do styku 1 (plus) i 3 (masa) we wtyczce czujnika Halla;
– włączyć zapłon.
Wymagana wartość: 4,0 do 6,0 V (minimum 4,5 V)
– wyłączyć zapłon.
Jeżeli nie występuje żadne napięcie:
– podłączyć przyłącze pomiarowe V.A.G 1598/31 do wiązki przewodów komputera sterującego pracą silnika. Komputer sterujący nie może być w tym czasie podłączony.
- sprawdzić według schematu elektrycznego ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym a wtyczką:
styk 1 + gniazdo 98, (89 w niektórych modelach*)
styk 2 + gniazdo 86, (105 w niektórych modelach*)
styk 3 + gniazdo 108, (111 w niektórych modelach*)
Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω
- dodatkowo sprawdzić, czy nie występuje zwarcie między przewodami.
Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach, a istniało napięcie między końcówkami styków 1+3:
- wymienić na nowy czujnik Halla G40
- odczytać pamięć usterek, usunąć w razie potrzeby istniejące usterki skasować następnie
pamięć usterek,
- odczytać kody gotowości, Jeżeli pamięć usterek została skasowana lub odłączono
stałe połączenie z potencjałem plus od komputera sterującego pracą silnika, musi zostać na nowo wywołany kod gotowości,
Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach, a nie istniało napięcie między końcówkami styków 1+3:
- wymienić na nowy komputer sterujący pracą silnika.
Sprawdenie prawidłowego założenia paska rozrządu na kołach pasowych
- zdjąć osłonę górną rozrządu (jest na zatrzaskach)
- włączyć 4 bieg i lekko podpychać auto aby znak na kole pasowym Wału zgrał się ze znakiem na pokrywie (zgraj to dokładnie co do mm)
- następnie sprawdź czy pokrył sięznak na kole zamochowym (znak widać w takim otworku koło sprzęgła)
- następnie na kole zębarym rozrządu musi pokryć się koło z deklem górnym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum