Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 2265 Skąd: Rawa Maz
Poziom: 38
HP: 130/4353
3%
MP: 2078/2078
100%
EXP: 117/153
76%
Wysłany: 2012-03-31, 12:18 Zawór DV
By-pass Valve Info
Wczesne produkowane pojazdy miały zawór obejściowy Bosch z numerem kończącym się w 108 lub Audi 710a, który z powodu problemów ostatecznie zastąpiony został przez Bosch 114 lub Audi 710N. Zawór ten był znacznie lepszy pod względem wydajności, ale wciąż nie w pełni wiarygodne, zwłaszcza zmienionych warunkach.
MTM zrobił szeroko zakrojone badania na temat różnych zaworów obejściowych zwanych także zawory przełączający dla swoich 400-500KM zestawów i wpadł Bosch Sport zaworu 110 jest najwyższą wydajnością i trwałością, nawet w droższych wtórnym zaworów. Na JHM również testowane różne opcje i zgadzam się z ustaleniami MTM. Z zaworem Sport Bosch przyspiesza regenerację i reakcja przepustnicy są większe znacznie, a ponieważ jest wymiarowo taki sam jak oryginalny instalacja jest prosta.
Jak podano w biuletynie technicznym Audi z dnia 8 grudnia 2000 zawory bocznikowe należy wymienić jeżeli występują: "jęk lub wycie hałas z komory silnika przy przyspieszaniu podczas częściowego obciążenia między 2500-3000 RPM" czy "grzechotanie hałasu podczas zwalniania od 2000-3000 RPM ", która" może być spowodowana przez wewnętrzną membraną o ciśnienie doładowania zawór przelewowy produkcji pulsujące dźwięki. "
Diverter valve, zawór rozszczelniający dolot w momencie zamknięcia przepustnicy (zdjęcia nogi z gazu). Zawór ten jest elementem stosowanym w samochodach turbodoładowanych z przepustnicą - w chwili zdjęcia nogi z gazu (zamknięcie przepustnicy) w dolocie znajduje się spora ilość sprężonego powietrza, z którym trzeba coś zrobić, żeby po odbiciu się od przepustnicy powietrze to nie "wróciło" do turbiny powodując jej gwałtowne wyhamowanie. W tym celu stosuje się sterowane podciśnieniowo (lub elektromagnetycznie jak w przypadku silników TFSI) zawory upuszczające nadmiar zgromadzonego powietrza do atmosfery lub do dolotu przed turbinę. W silnikach 1.8T stosuje się zawory drugiego typu. Plastikowy, okrągły, zlokalizowany w dolnej części przedniej (od strony pasażera) samochodu zawór połączony jest jedną stroną z rurą łączącą wyjście turbiny ze stalową rurą przebiegającą wzdłuż przedniej części samochodu. Wyjście zaworu DV prowadzi do rury łączącej puszkę filtra z turbiną (tzw. TIP - turbo inlet pipe).
Sterowanie zaworu DV odbywa się podciśnieniowo, tzn. cienki przewód gumowy łączy krócieć sterujący zaworu DV z kolektorem sterującym (warto zauważyć, że przewód ten nie jest połączony bezpośrednio z kolektorem, a pośrednio - przez kolejny zawór wykonawczy - N249, zlokalizowany bezpośrednio pod kolektorem ssącym).
Uszkodzenie zaworu DV może przebiegać na dwa sposoby:
1. podczas zmiany biegów słychać charakterystyczny, zanikający dźwięk powietrza odbijającego się od łopatek turbiny w chwili, gdy jest "zapieczony" (cały czas zamknięty) lub w sytuacji, gdy przewody zasilające są zagięte/przetarte/zatkane. Po zmianie biegu przy pełnym doładowaniu można zaobserwować wzrost doładowania, ale i tak czujne ucho kierowcy będzie w stanie wychwycić zmianę w dźwięku dochodzącego spod maski (charakterystyczny odgłos, nazywany potocznie "źrebakiem"). Jazda z zamkniętym zaworem DV nie pozostaje bez wpływu na żywot turbiny.
2. zawór DV pozostaje otwarty na stałe - turbina pompuje w układzie otwartym, układ regulacji nie reaguje ze względu na to, że nie jest osiągnięta wartość zadana doładowania. Na szczęście sterownik jest w stanie wykryć takie zjawisko i odpowiednio szybko zaalarmować nas lampką check engine. Przeważnie temu typu uszkodzeniom towarzyszy błąd [ame="http://www.google.pl/search?client=opera&rls=en&q=17705+site:vw-passat.pl&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8"]17705/P1297/004759[/ame] - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!).
Uwaga: zawór DV jest elementem bezpośrednio wpływającym na trwałość turbiny. W aucie 5 letnim z "normalnym" przebiegiem zawór ten będzie na 99% niesprawny i należy go wymienić przed przystąpieniem do dalszej diagnostyki!
Uszkodzenie zaworu DV może wpływać na zachowanie biegu jałowego jak i na "spadek" mocy.
Test zaworu DV
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum