FAQ Użytkownicy Grupy Album Chat Download Szukaj



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Czyszczenie układu smarowania PASSAT B5
Autor Wiadomość
Krzychu 
ALLMASTER



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 2265
Skąd: Rawa Maz
Poziom: 38
HP: 130/4353
 3%
MP: 2078/2078
 100%
EXP: 117/153
 76%
Wysłany: 2011-07-07, 13:13   Czyszczenie układu smarowania PASSAT B5

Poradnik zaczerpnięty z forum vw-passat

Kod:
No to po krótce opiszę jak przeczyścić układ smarowania
zanim wlejmy świeżego syntetyczku

Podniosimy autko na wys 30 cm (tylko przód) dwa większe klocki pod przednie koła) Zlewamy olej do pojemnika 5l. (zaczekać kilka minut aż wszystko dobrze ścieknie) odkręcamy filtr olejowy oczywiście łańcuszkim(uwaga tu zawsze trochę pocieknie).

Lewarek olejowy podstawiamy pod podporę klimatyzacji (na ugiętej podkładce tak aby się nie zsunął) a drugi pod skrzynię biegów (centralnie na drewnianym klocku).
odkęcamy łapy 2 łapy (podpory) skrzyni biegów i dwie poduszki silnika
oraz przednia podporę silnika pod kołem pasowym 3 śruby
(tam jest trzpień na nim gumowa poduszka amortyzująca)

Najpierw podnosimy trochę przód - potem skrzynię biegów
unosimy silnik na wysokość 10 -12 cm - bez rozłączania skrzyni biegów i instalacji elektrycznej (przy podnoszeniu uwaga na koło wiatraka i tylne elementy silnika - będzie mało miejsca) mozna wyjąć obudowę filtra powietrza i odkręcić zbiorniczek płynu chłodzącego - będzie lepsze podejście póżniej.

Potrzebny będzie komplet kluczy nasadowych 10, 12, 13, 14, 15, 16
grzechotka + łamana przedłużka + przedłużka długa i krutka
klucze płaskie - (oczkowe) 10, 12, 14, 15, 16, 18, 19
+ ampolowe 5x100 5x150, 6x150 nallepiej jak będą z dobrym uchwytem.

Odkręcamy miskę olejową (dwie ostanie sruby są ukryte pod kołem zamachowym - trzeba obrócić koło zamachowe w jednym miejscu jest wyfrezowany uskok na - przez owalny otwór w obudowie miski (są dwa) wkładamy ampol 5x100 a w drugi 5x150

Na samym spodzie miski olejowej jest czujnik temperatury oleju
płaski na 3 małe śrubki wykręcamy go rozpinamy kostkę
Po czujniku został duży otwór około 5 cm - widać pompę olejową
jest ona na przedniej części silnika. Teraz musimy odkręcić jedną śrubę
trzymającą pompę (ampol) 5x150 ta śruba jest najbardziej widoczna przez otwór - trzyma ona plastykową (czarną) przegrodę zapobiegającą chlupaniu oleju.

Sprawdzamy czy wszystkie śruby od miski są odkręcone - zdejmujemy miskę (lekko scodzi - bez młota).
Uchylamy miskę w bok do filtra oleju (z drugiej strony powinna nam zrobić
się większa przestrzeń przez którą wyciągamy plastykową (czarną) przegrodę - jak wylezie pregroda, to miska wypadnie prawie sama.

Mamy całe bebechy na wierzchu (pompa olejowa chodzi na łańcuchu)
po odkręceniu 2 pozostałych śrub - lekko uginamy napinacz łańcucha
i zębatka pompy schodzi z łancucha (najwygodniej przechylić w bok)

W bloku pojawił się otwór (grubości długopisu)- będzie przez niego póĽniej leciał cały syf z kanalików. Natomiast w tylnej części (3/4) długości miski - mamy 3 podobne otwory
(taki zsyp śmieci z wszystkich śmietników -odpowietrzenie -podciśnienie - od turbiny) te kanały trzeba dobrze wyczyścić (można zrobić sobie szmaciany "wycior" na grubym drucie.

W zależności od zanieczyszczeń jakie będą na spodzie miski olejowej
jak i w sitku ssaka - dalej będzie wiadomo jak wydląda syf na górze silnika
i w przewodach olejowych

Jeśli skrzynia korbowa (scianki) ma kolor złoto-bursztynowy, a elementy włu korbowego metaliczne - bez zapieczonej warstwy spalonego oleju
to wystarczy przeczyszczenie ssaka i przewodu od odmy silnika - przedmuchanie sprężonym powietrzem i wyczyszczenie do sucha wyciorem.

Ale jeśli wszystko jest usyfione do "potęgi" a nagar olejowy utworzył sobie warstwę skorupy - to pod klawiaturą i w przewodach jest również "sajgon".

Jak byśmy wlali do silnika w takim stanie olej syntetyczny, to cały syf zacznie rozpuszczać skorupę i "nagary". Po kilku tysiącach kilometrów sitko (3cm) ze stożkowym ssakiem o otworze 1,5 cm - dostanie 10-cio krotną dawkę zanieczyszczeń i kawałków rozpuszczającej się powłoki nagarów i spalowego oleju - ciśnienie wtedy spadnie całkowicie.

Ssak najlepiej zdemontować i włożyć na godzinę do naczynia z silnym rozpuszczalnikiem (nitro lub xylohexanol) tak aby wszystkie drobne pozostałości osadzone na sitku namiękły i odpadły przy przedmuchiwaniu.

Dekiel od klawiatury odkręca się 10-ką (trzba odkrecić metakowe rurki po lwej stronie głowicy -również w modelach z turbiną - przewody olejowe do i od turbiny)
zdjąć gumowe przewody od dekla i rurek. Następnie wyjmujemy przewody świec (lekko podważając od góry) - odchylamu na bok.
podważamy dekiel (tak żeby nie uszkodzić płaszczyzny oraz gumowej uszczeki).

Jeśli chcemy użyć sprężonego powietrza należy całą komorę silnika osłonić - zostawiając tyko klawiaturę do czyszczenia.
Przy czyszczeniu i przedmuchiwaniu przewodów olejowych, nieczystości będą przedostawać się przez dolne otwory w bloku silnika (te cztery grube otwory które pojawiły się po odkręceniu miski olejowej), można podłożyć duży karton do samochód - może jeszcze wyciec trochę oleju z przewodów i kanalików olejowych.

Po czyszczeniu:
Najpierw składamy górne elementy (nalezy dokładnie oczyścić i odtłuścić uszczelki i powierchnię stykania się usczelek - w tym celu można użyć benzyny ekstrakcyjnej lub zmywacza lakierniczego).

Dolne elementy składamy w odwrotnej kolejności do demontażu.
Ale najpierw wkładamy przegrodę również bokiem i miskę pod ukosem, nie przykręcają jescze śrubami - teraz mamy ułożoną i opuszczoną miskę na jakieś 10 cm teraz nanosimy uszczelniacz na miskę (o równomiernej grubośi) - uszczelniacz nanosić od koła zamachowego w kierunku chłodnicy. (uwaga uszczelniacz szybko zastyga) dlatego musimy mieć wszystkie sruby oczyszczone przed montażem (najlepiej w benzynie ekstrakcyjnej).

Przepraszam jeśli w powyższym "Wykładzie" użyłem potocznych zwrotów
ale chodzi tu własciwie o proste wskazówki, a nie pracę magisterską. Jeśli bedzie więcej zapytań o ten temat proszę mod. o przeniesienie tego tematu w odpowiednie mijsce w przyszłości postaram się o foto
Pozdrawiam.
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Creative Commons License Twilight Theme by joli