Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 2265 Skąd: Rawa Maz
Poziom: 38
HP: 130/4353
3%
MP: 2078/2078
100%
EXP: 117/153
76%
Wysłany: 2008-09-04, 07:30 Wymiana piasty kola z lozyskiem i szpilkami
1. Zdejmujemy kolo
Na zdjeciu nowa kompletna piasta.
2. Odkrecamy tarcze od piasty
Dwie sruby na wkretak krzyzakowy, ciezko ida, przyda sie odrdzewiacz i wkretak udarowy (ewentualnie mlotek).
1. Zdejmujemy kolo
Na zdjeciu nowa kompletna piasta.
2. Odkrecamy tarcze od piasty
Dwie sruby na wkretak krzyzakowy, ciezko ida, przyda sie odrdzewiacz i wkretak udarowy (ewentualnie mlotek).
3. Odkrecamy oslone blaszana
Dwie sruby na klucz 10.
1. Zdejmujemy kolo
Na zdjeciu nowa kompletna piasta.
2. Odkrecamy tarcze od piasty
Dwie sruby na wkretak krzyzakowy, ciezko ida, przyda sie odrdzewiacz i wkretak udarowy (ewentualnie mlotek).
3. Odkrecamy oslone blaszana
Dwie sruby na klucz 10.
4. Odkrecamy ruchomy zacisk hamulcowy
Dwie sruby na klucz 12. Jezeli mocno trzymaja pomoc sobie "podkladka", ktora jest zaraz przy srubie jako kontra (obok harmonijki gumowej).
Wyciagamy klocki oraz podpieramy tloczek hamulcowy zeby nie wychodzil, kawalkami drewieniek najlepiej.
1. Zdejmujemy kolo
Na zdjeciu nowa kompletna piasta.
2. Odkrecamy tarcze od piasty
Dwie sruby na wkretak krzyzakowy, ciezko ida, przyda sie odrdzewiacz i wkretak udarowy (ewentualnie mlotek).
3. Odkrecamy oslone blaszana
Dwie sruby na klucz 10.
4. Odkrecamy ruchomy zacisk hamulcowy
Dwie sruby na klucz 12. Jezeli mocno trzymaja pomoc sobie "podkladka", ktora jest zaraz przy srubie jako kontra (obok harmonijki gumowej).
Wyciagamy klocki oraz podpieramy tloczek hamulcowy zeby nie wychodzil, kawalkami drewieniek najlepiej.
5. Odkrecamy staly zacisk hamulowy
Dwie sruby na klucz 14. Moze przydac sie klucz pneumatyczny z udarem.
6. Wyciagamy kapselek
Jak na zdjeciu wbic delikatnie wkretak plaski (z ostra koncowka), najlepiej w kilku miejscach na obwodzie.
1. Zdejmujemy kolo
Na zdjeciu nowa kompletna piasta.
2. Odkrecamy tarcze od piasty
Dwie sruby na wkretak krzyzakowy, ciezko ida, przyda sie odrdzewiacz i wkretak udarowy (ewentualnie mlotek).
3. Odkrecamy oslone blaszana
Dwie sruby na klucz 10.
4. Odkrecamy ruchomy zacisk hamulcowy
Dwie sruby na klucz 12. Jezeli mocno trzymaja pomoc sobie "podkladka", ktora jest zaraz przy srubie jako kontra (obok harmonijki gumowej).
Wyciagamy klocki oraz podpieramy tloczek hamulcowy zeby nie wychodzil, kawalkami drewieniek najlepiej.
5. Odkrecamy staly zacisk hamulowy
Dwie sruby na klucz 14. Moze przydac sie klucz pneumatyczny z udarem.
6. Wyciagamy kapselek
Jak na zdjeciu wbic delikatnie wkretak plaski (z ostra koncowka), najlepiej w kilku miejscach na obwodzie.
7. Odkrecamy piaste
Odginamy wkretakiem plaskim (dobrze uzyc rowniez mlotka) zabezpieczenie przed odkreceniem nakretki a nastepnie odkrecamy nakretke na klucz nasadowy 32 (najlepiej szesciokatny).
Piaste mozna zablokowac wkladajac kawalek rurki czy lomu pomiedzy szpilki, zapierajac sie o podloze.
8. Oczyszczanie
Widok na os po wyjeciu piasty. Oczyszczamy wszystko, warto zdrapac przylegajacy brud zeby nowa piasta rowno sie osadzila. Smarujemy calosc i pakujemy nowa piaste z lozyskami. Montaz odbywa sie analogicznie w odwrotnej kolejnosci. Dokrecenie nakretki 32 mozna dokonac poprzez dokrecenie ile sie da i poluzowanie o 1/4 obrotu. Sprawdzenie czy lekko chodzi piasta w lozyskach oraz po przejechaniu odcinka drogi zobaczyc czy kolo sie grzeje w srodkowej czesci. Jezeli nie ma luzu, kolo sie nie grzeje to jest wszystko dobrze.
UWAGA! - Wgiac zabezpieczenie w rowek wpustowy na osi lub walku, zaleznie czy mamy do czycnienia z kolem napedzanym czy ciagnionym!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum